2008/04/07

TV4, BROLLE, ERICA OCH GRAVIDITETER


TV4 har det inte lätt. Denna kanal gör självmål efter självmål, senast hånar man öppet en deltagare som deltar i det egna programmet Körslaget.

Det är ju fantastiskt det här, man har raggat upp diverse olika musiker, däribland den hånade Brolle, och behandlar efterhand dessa som mindre vetande. TV4 börjar bli något som definitivt inte var tänkt när man beviljade kanalen sändningstillstånd, håna och ljuga verkar vara kanalens kännetecken. Min uppmaning till alla körledare, säg upp er! Lämna produktionen! Sätt fyran på pottkanten, dom kommer inte kunna stämma Er när dom hånat Er i direktsändning. Dessutom har Pelle Porseyd inte mage att be om ursäkt...

Men vad mer kan man förvänta sig av denna kanal, som även har en fejd med min partikamrat Erica Lejonroos. För tillfället önskar Gummeson och de andra högdjuren i TV4-huset att man skall skjuta upp rättegången. Denna rättegång som är avsedd att ge Erica upprättelse och plåster på såren efter en minst sagt kränkande behandling vill TV4 skjuta upp på obestämd tid eftersom ett vittne är gravid! Ojdå, ja då är man ju inte kapabel att göra någonting alls... Det är ju allvarligt "sjukdomstillstånd" som ofta innebär att man blir både döv och stum samtidigt. Om nu vittnets läkare önskar att personen befinner sig i sängläge kan man väl köra ett telefonförhör? All extra tid som detta tar lägger ytterligare börda på en kvinna som redan drabbats av TV4:s beteende. Och så fortsätter man terrorn, upprörande !

3 kommentarer:

Mattias Lönnqvist sa...

Hånar? Nu tar du väl ändå i? Jag tycker nog att Pelle Porseryds SMS går under etiketten humor. Sedan var det väl mindre intelligent att skicka SMS:et till en person som publicerar alla SMS han får.

Korkat, ja; hånfullt, nej. Jag tycker dessutom att Brolles "prinsessan på ärten"-attityd är minst sagt pinsam.

Därmed inte sagt att "körslaget" inte förtjänar kritik. Jag tycker att det är oerhört tröttsamt med program som lyfter in kändisar för att de ska få äran av någon annans arbete. I det här fallet borde TV4 uppmärksamma de körledare som lägger ner massvis med arbete på sin kör, men som sedan varken får erkännande eller betalning.

Däremot delar jag helt din kritik mot TV4 kring hur de hanterade sitt gangsterknäck om Erica; TV4 gjorde bort sig och de borde omedelbart ha gått ut med en rättelse och en ursäkt.

Tokmoderaten sa...

Det där med humor är svårt Mattias... Kanske kan det vara så att Porseyd har en lika sjuk humor som undertecknad.

Och, ja, jag tycker hela historien är pinsam för alla. Det handlar om ett Tv-program, inte världspolitik! Löjligt nyhetsvärde, som får kvällspressen att jubla.

Men jag tar av någon outgrundlig anledning alla chanser jag får att såga TV4, här fick jag ju öppet mål.

Och gud vad snabb du är att kommentera hela tiden... ;-)

Mattias Lönnqvist sa...

Eller så har Brolle fallit offer för den svenska folksjukan; "Det är så synd om mig; jag måste vara kränkt.

Inte för att försvara någon på TV4 (det bär mig emot) men om vi tittar på vad Pelle Porseryd skrev: "Vi riggar ju alltid sånt här så absolut om du vill". Den enda som kallar Brolle för tönt är ju Alex. Lyckas man bli kränkt över det bör man allvarligt fundera på en karriär utanför medias uppmärksamhet.

Däremot har jag ingenting emot att man tar alla chanser man kan att såga TV4; det är verkligen en skit-kanal. Men, det ändrar inte att Brolles tjutande faktiskt är pinsamt och att kvällspressen återigen visar vilken oerhört låg nivå de ligger på numera.

Vad gäller mitt postande; ptja, jag är mellan uppdrag just nu och som konsult innebär det att jag -- för ovanlighetens skull -- har ganska gott om tid för att skriva kommentarer.